tirsdag den 29. december 2009

Døende gud

mens teksten læses kunne man passende høre sangen "Dying god coming into human flesh", med bandet Celtic frost, da teksten er skrevet til sangen. Den er ikke baseret på virkelige hændelser, ren opdigtning.

Et vindue. En gade udenfor. Regnen falder tungt og får den mørke asfalt til at skinne. Genskindet af gadelampernes lys ligger sig som et spøgelse over gade. Kom til mig hvisker den. Kom til mig. Kom til mig. Jeg vil have dig, siger den. Jeg kigger på den og smiler ved mig selv et vemodigt smil. Jeg prøver at glemme alt det der var engang og som aldrig igen skal være, men kan ikke. Gadens spøgelse minder mig om det. Får det hele til at komme tilbage. Hendes blod over det hele. Hendes ansigt stivnet i en grimasse af smerte. Hendes øjne røde og opsvulmede af gråd. Jeg savner hende men fortryder intet.

Således er livet er flygtigt som de regntunge skyer. Flyvsk som bladende der leger sagte i vinden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar